söndag 17 februari 2013

Galna brudar?

Jag spenderar en avsevärt stor del av min tid på Bröllopstorget. Forumet för going-bananas-brudar som diskuterar fållar och spetsar och papperskvalitet och dukningar vitt och brett. En liten del av mig gillar det. Ganska mycket, till och med. En annan del förstår inte riktigt vad det handlar om. Alls. För min del handlar dagen om att höra ihop med Honom, att få dela det med våra vänner och att någon har sköljt salladsbladen innan de serveras. Ungefär så. Men jag letar klänning som en tok. Som de andra galna blivande brudarna. Klänning. Jag. Som använt det tre gånger sedan min nioårsdag. Men jag har hittat den. På nätet. Och ingenting jag provat i butik kommer i närheten.

Annars är jag ganska okej med att vi fick byta datum för vårt bröllop. Att söndagen blev en katastrof och att det blev en lördag istället. Jag har nog inte genen som alla andra verkar ha. Den där som gör bröllopsdagen till ett nervbryt. Missförstå mig rätt; jag ser fram emot dagen otroligt mycket. Jag längtar efter att bli Hans fru. Jag vill att det ska vara sol och att våra vänner ska le. Men om det regnar och maten smakar gammalt gör det mig inte nämnvärt mycket. För som jag sagt förut, jag vägrar låta detaljer förstöra en dag som bara handlar om något så enkelt och självklart som Oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar