tisdag 8 mars 2011

Jag har inte vett att skämmas

Jag har valt att stå för allt jag säger och gör. Det kan tyckas vara en självklarhet, men så är det inte. Många väljer att gömma sig, att glömma sig, att skylla på någon annan, slå ifrån sig, blunda för det skedda och andas. Ut. Andas ut. Och tro att det gick över. Av sig själv. Det fungerar alldeles för sällan. Jag testade en gång. Jag hade så ont i hjärtat att jag mådde illa. Jag led så jag erkände av ren egoism. För att slippa plågas stod jag för mina misstag och jag har inte ont längre. Mitt hjärta mår bra nu. Ingen kommer kunna säga att jag ljög. För det gör jag inte.

Och gör jag konstiga saker ibland är det okej. Jag kanske inte basunerar ut det, men jag skäms inte. Jag har valt att inte ångra det som är jag, det som gjort mig till den jag är. Det jag kan ångra är det jag aldrig vågade testa.


2 kommentarer:

  1. Fan jennie, du måste glömt den gången när du snodde mammas chips o skyllde på mig!!!
    Det tog dig ca 10 ¨r att erkänna...så försök inte hahahaha

    SvaraRadera
  2. Det är iofs ungefär 20 år sedan. Jag har kommit över det nu. Mitt dåliga samvete har lättat.

    SvaraRadera