torsdag 24 mars 2011

Frosseri

Alldels nyss var jag nere på Ica. Först ville jag köpa chokladbollarna som låg precis innanför dörren. Sedan chipsen, marabouchokladen, haribonapparna och jordnötterna. Jag dreglade en stund över den stora chokladstruten som låg i glassdisken och trånade efter de rosa, vita och gröna bilarna på hyllan vid kassan. Ojojoj, vilket frossande jag såg framför mig. Jag såg illamående och uppknäppta byxor. Och massa massa godis. Och jag önskade hett och hårt att man inte skulle bli mätt och tjock och spyfärdig av så mycket socker. Jag önskade att man bara kunde äta och äta och äta utan att bli dömd och dålig.

Det gick åt helvete med önskandet.
Jag köpte tre paket nudlar och lika många red bull.

Det var den frossan det.

Jojomen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar