lördag 26 mars 2011

Bistrohäng

Det blev Bistro. Kvällen som inte hade någon mer plan än att spenderas med väninnan och ett glas vin slutade mycket senare än så. Eller tidigare om man föredrar det. En fördrink på sena eftermiddagen på hotellet slutade med tidig trerätters som infriade förhoppningar om både bra service och bra mat. Kocken har full koll på läget och servitören som informerades om att en annan var för tjock för kroketter även om de var hemgjorda skötte läget svinsnyggt. Honom hade vi gärna tagit med oss hem. Killar som han har definitivt hamnat på rätt ställe. Hoppas hans chefer vet om det. Han gjorde halva kvällen. Klart.

Att spendera en hel kväll i en bar utan att sätta sin fot på den allt annat än fashionabla restauranggatan som Eskilstuna besitter är en lyx vi unnar oss alldeles för sällan. Det är så förbannat skönt att slippa det tonårshetsiga dansgolvet på Nybrogatan som innehåller lika många spyor som utspillda drinkar. Det är så skönt att inte stå i tredje led och vänta på sin tur i baren, att slippa tränga sig fram mellan människor som inte har vett att flytta på sig och det är så skönt att vara på ett ställe där Djn inte har hybris och håller musiken på en normalfungerande nivå. Det är fint därborta på hörnet. Det kan vara åldern, men jag slipper gärna klubbhetsen för resten av mitt liv. Det har aldrig varit mitt forum riktigt. Jag är inte den typen. Jag är inte tjejen som kan dansa i klänningar som gör att jag inte kan andas och i skor som med tiden kommer leda till amputation av tår som inte längre vill leva. DET är så förbannat skönt.

Själv drack jag kanske mer vin än planerat men det kompenserade jag med dricksen och hoppas vi glömmer saken. Jag är okej. Vi är okej. Och skjutsen hem var gratis. Vi mår bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar