måndag 21 mars 2011

Rivningsarbete

Det tapetseras i min mammas hem. Som också råkar vara mitt hem för stunden. I dagsläget betyder det att vi lever i kaos. Allt från mitt sovrum och hallen står i någon slags dominoliknande formation över hela vardagsrummet och tv-rummet. Om jag har tur lyckas jag klättra mig fram till soffan. Annars får jag sova på balkongen inatt. Det känns inte speciellt lockande alls med tanke på dagstempen.

 Dagens dilemma bestod i att målaren behövde komma in bakom garderoben i hallen. Som jag och min lilla mamma på cirka 1,45 skulle rubba. Flytta. Lyfta bort. Med spegelväggar och allt. Till vår förvåning satt den inte fast i väggen. Eller hade en enda hel del. Värre än en ikea-vara. Upptäckten gjordes när hela alltet välte åt ena sidan som ett jävla korthus och öste tapetrullar över mitt huvud. Jag har en jättebula som bevis. När jag insåg att eländet inte skulle gå att flytta slet jag isär alltihopa istället. Mamma som såg till att den inte rasade och jag med skruvmejsel. Det gick bra. Vi är grymma. Det bästa sättet att komma in bakom garderoben är alltså inte att flytta den. Man demolerar den. Just det.


Nu vilar vi. Det var tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar