tisdag 30 juni 2015

Orkeslösa trött-tanten.

Jag vaknar varje morgon med höga ambitioner. Städa, plugga, sortera, diska och tvätta. Det slutar ofta med att jag somnar om i soffan, duschar sent och sitter här efter lunch och har bara slängt in tvätten i maskin. De senaste veckorna har jag varit en riktig trött-tant. Jag vill helst sova hela tiden. Jag behöver en hushållerska. Och jag behöver bli rik för att ha råd med det. 

Alltså jag har TUSEN saker jag skulle vilja göra. Måla om sängborden, sätta upp hyllor på altan, rensa ur skräpförrådet... Jag önskar jag orkade. Jag har noll ork. Tar en sak i taget. Det kommer ta tid att ta sig igenom min lista, inser jag. 

Under tiden saker inte blir gjorda kryper jag upp i soffan och slösar bort mer tid genom att skriva om tiden som inte räcker till. 

Det är toppen faktiskt. Det är bara orken som inte fattar läget.

Ska hitta den snart igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar