måndag 8 augusti 2011

På väg

Planen som gick ut på att vakna tidigt och skruva i lägenheten grusades redan när jag vaknade vid elva. Planen var dödfödd från början. Att resten av dagen gått i slowmotion, men fördrivits i tvättstugan, är ännu ett av skälen till att kartongerna ännu står oflyttade och ouppackade. Jag tog mig aldrig för. Så kan man säga.

Nu är det tåg till Lillsyss för att hämta hem systersonen. Det där med tåg stör mig inte så mycket. Det går ju fort och datorn är med. Filmerna är packade för att undelätta tillbakaresan med en treåring och färdkost är inhandlat. Slapp avslutning på dagen. Speciellt som jag kom undan tvätten. Det tråkigaste. Att ta upp den och vika. Mamma förstår inte att hon drog nitlotten. Jag ska säga det åt henne sedan.

Och skratta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar