söndag 7 augusti 2011

Att tro lite på tunneln

Jag träffar hela tiden människor som påminner mig om ett annat liv. Ett liv jag hade, ett liv jag kunde ha haft idag eller ett liv som jag kunde fått. Det är så jävla skumt. För det säger så mycket om hur små saker spelar stor roll. Att ett litet litet val, att ett kort ögonblick kan göra så stor skillnad för hur framtiden kommer se ut. Jag vet att för några år sedan, på Å-festen, precis som idag, hade jag ett sådant ögonblick. Det var en sekund, kanske två, som berättade för mig att det jag trodde på då inte alls var den sanning jag skulle ha. Då var jag nog ledsen, antar jag. Det har gått över, såklart. Men det är så lätt att minnas en känsla när man hamnar i samma situation.

Jag tror fortfarande. Jag tror inte på att ge upp.

Men jag tror på mig.

Och man kan alltid ringa en vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar