fredag 16 mars 2012

Friday, I´m in Love.

När jag vaknade idag var jag så otroligt glad att jag gjorde den där svampstuvningen igårkväll. Jag var förutseende och misstänkte att en omelett till den skulle bli en behövlig och fantastisk frukost. Jag hade rätt. Jag har snart druckit två liter coca cola också. Som jag aldrig gör annars. Utom sådana här dagen-efter-dagar. Huvudet värker när jag hostar. Extra mycket, alltså. För ont gör det hela tiden.

Det är även intressant att vakna en sådan här dag och öppna sovrumsdörren och titta ut. Spåret av kläder är en sådan bra bild av hur det stod till med nykterheten när man kom hem. Jag har liksom klivit ur allting direkt innanför dörren. I farten, ser det ut som. Först ett par skor och en jacka, sedan en kofta, ett par byxor, en tröja och så ett par strumpor precis bredvid sängen.

Det står tomma vinflaskor och ett par glas i lägenheten. Lite för mycket disk ligger i hon och jag har inte riktigt koll på var min plånbok är. Jag är inte stolt över sådana här dagar, men de finns, så jag gillar läget.

Jag minns att det är tur att jag saknar vissa telefonnummer i min mobil, för jag hade ringt både ett och två förbannat opassande samtal inatt om jag hade haft numret kvar. #Såtacksamförattjagintegjordedet.

Men som alltid, och nu känns det som jag tjatar, fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar