måndag 5 mars 2012

När jag tror jag måste leverera

Ofta när jag öppnar upp ett nytt dokument för att blogga får jag sådan satans prestationsångest. Speciellt om jag inte har något särskilt att säga. Nästan alltid inbillar jag mig att jag måste vara kvick och rolig och skriva fyndiga inlägg som får folk att tänka att jag är en riktigt skojig tjej. Ibland gör jag det. Skriver kul.
Men oftast inte. Mest då för att det inte finns något kul att skriva om, misstänker jag. Förr var det lättare. När jag var cynisk och arg. Det är enklare att vara rolig om man har saker att hacka ner på. Så är det ju. Ibland får jag så mycket prestationsångest att jag inte skriver något alls. Det är liksom bättre än att skriva något tråkigt. Tror jag. Men så är det ju inte. Alls.
Därför levererar jag så mycket utfyllnad att jag inte vet var innehållet tog vägen. 
Men det är okej. Det är ju förfasen MIN blogg. Kommer jag på. Och släpper prestationsångesten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar