måndag 5 mars 2012

Varför jag behövde shoppa

Men vilken fin dag! Uppe i tid, fast jag var ledig. Åt lunch med mamma på årbyggan och lyckades få ett glas vitt till räksoppan. Redan där kände jag att det var en fantastisk dag. Ni vet, solen lyser ju. Då vill man ju vara lycklig hela tiden. Att vi tog en runda på stan och gjorde av med en massa pengar gjorde mig ännu gladare. Jag köpte saker jag egentligen inte behövde men inbillade mig var okej och rättfärdigade pengaflödet på det sättet. Jag brukar göra så. Jag intalade mig själv att jag behövde nya byxor till mitt nya jobb. Men ni visste väl att jag blivit erbjuden nytt jobb? Att det är därför min vår och mitt år känns fantastiskt? Herregud. Klart ni inte gjorde. Men idag är det officiellt. Jobbar månaden ut där jag är och sedan är det nya utmaningar, människor, rutiner och lösningar som väntar. Och jag ser så satans mycket fram emot det. Därför behövde jag nya byxor. Såklart. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar