söndag 13 januari 2013

Bridezilla

Även om han friade för ganska längesedan, till och med väldigt tidigt i vårt förhållande, bestämde vi datum för bröllopet nu. Bara för ett par veckor sedan. Sex månader är ju inga problem, tänkte jag och sydde upp en bröllopsklänning i huvudet. När jag sedan började googla tips och råd hittade jag galna planeringskalendrar som tyckte jag lika gärna kunde ta ut skilsmässa redan nu om jag inte redan var minst halvklar med bröllopsplaneringen ett halvår innan Dagen D. Jag fattar grejen. Det ÄR mycket att tänka på. Och så beror det ju på hur mycket tid man kan lägga per vecka på planering. Men jag ser inga oöverkomliga problem som inte skulle gå att lösa så snabbt som vi behöver.

Han skrattar ofta när jag kommer med idéer och förslag. Lite galen är jag nog, tycker han. Jag pratar om småsaker som matchande detaljer i vår klädsel och hur många marsipanrosor det borde finnas på tårtan. Han säger att han vill ha ett fint bröllop. Vi är olika så. Männen från Mars och Kvinnorna från Venus.


Vi planerar inte ett storslaget bröllop med silverbestick och vita linnedukar. Vi vill ha det enkelt och rakt och fint och med bara de människor som står oss närmast. För visst är det väl så att även om tårtan skulle välta från bordet så är väl det viktigaste att vi är där båda två och att komma ihåg att säga Ja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar