torsdag 31 januari 2013

Harumenseller?

00:03. Tack å amen för att dagen äntligen tog slut. Den var vidrig. Vaknade på dåligt humör och det gör mig galet irriterad. Att jag inte bestämmer över mig själv. Med jämna mellanrum försökte jag lura mig själv att vara glad. Det fungerade till och med en stund när jag läste argalappen.se. Skojig sida full av skojiga människor och lappar som jag önskar att jag hade skrivit själv. Imorgon (idag) blir det bättre. Så är det. Bestämt klappat och klart. 

Ett tag irriterade jag mig på saker som inte ens hade hänt. Tänkte på sambon som brukar fråga harumenseller? när jag är sur och inte alls har mens. Det gjorde mig ännu mer irriterad. Stackarn. Oskyldig och allt. Sedan retade jag upp mig över att jag inte orkade gå på stan och köpa byxor, gå och hämta ett paket på posten och att det bara fanns tre cigaretter kvar i paketet fast jag inte ens röker speciellt mycket. Jag glömde värma ärtorna till maten och åt dem kalla fast jag inte var tvungen. Jag blev blöt om rumpan när jag satte mig på en uppochnervänd läskback på jobbet. Och jag fick en fettfläck på tröjan. Ni vet. Världskatastrofer.

Som tur var förutsåg jag eländet och gick hem till mamma i morse. Söta mamma. Det är alltid roligare att må dåligt hemma hos henne än ensam. Hon är bra på att lösa upp ångestknutar i magar som mår illa. 

Nu ska jag sova bort det dåliga som är kvar. Och vakna glad och pigg och fräsch och kvittra som en jävla pippifågel hela vägen till jobbet. 

Gonattdå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar