onsdag 16 januari 2013

KBK

Imorgon jobbar jag första dagen efter mer än fyra månader hemma. Fruktansvärt fort har det gått. Men det gör väl det, tiden. När man har roligt. Man skulle ju kunna tycka att vi kunde ha lagt bröllopsplaneringen lite tidigare, det hade fyllt mina sjukdagar fantastiskt. Men nu blev det inte så. Nu blir det arbetsrehabilitering och giftermålsplaner parallellt. Spännande. Ska det bli.


  • Datum/tid check!
  • Vigselförrättare- check!
  • Fotograf- check!
  • Inbjudningskort- check!
Bara resten kvar och herregud vad det snurrar. Sångerska finns, men inget komp. Om jag hittar komp fattas förstärkare och mick. Inspobilder av klänning finns, men var man letar är ett mysterium. Blommor. Är ju fina. Men vad man ska ha har jag inte full koll på. Hur klarade sig folk utan google? Gifte de sig aldrig innan internet? Musik? Trubadur, dj, mat, tårta, ring, skor, smink, hår....jag andas, sover, lever bröllop nu. Från det att jag vaknar till jag lägger mig. 

Imorgon tar vi paus. Och jobbar istället. Det är så längesedan att jag nog glömt hur man gör. Men det behövs. För att jag inte ska bli sinnessjuk. Vi testar.

Och kör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar