onsdag 27 oktober 2010

Det enda jag gör är jobbar och hjärnan ligger efter.

Börjar klockan ett. Är uppe klockan åtta. Fyfan vilket ansvarstagande. Det är ju som att förvandlas till sin egen mormor över en natt. Upp i ottan fast man inte måste. Helt galet. Man kan ju säga att jag övar lite också. Från och med nästa vecka räknar jag med behöva vara vaken runt fyra. På morgonen alltså. Det ska bli skojigt. Då kan jag gå direkt från krogen och efterfesten till jobbet, lite halvfull och dan... (eh...jag skojade, ok??)

Massor att göra den här veckan. Hotellöppningar är minsann ingen dans på rosor, mina vänner. Vi har svinroligt och skrattar en del. Men enkelt är det fan inte. Om det var någon som trodde det. Det räcker tydligen inte att beställa hem mjölk och bröd och smör och installera en dator i receptionen och bädda sängarna på rummen. Det var tydligen lite lite mer än så. Vilket uppvaknande. Surprise, era dårar! Nu kör vi! Men ingen klagar. Det ÄR roligt. Jätteroligt till och med. Och om tio år kommer vi skratta åt diverse bakslag som envisas med att sätta krokben för oss. Då skrattar vi dom rakt upp i ansiktet och spottar på dom. Just det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar