onsdag 28 december 2011

Kontorsråtta

Stillasittande arbete har aldrig varit min grej. Jag an inte bara vara på ett ställe och organisera upp saker. Då får man ju ingen översikt. Visst måste man röra lite på sig för att se vad som händer runtomkring för att se att det flyter? Listor på en dator fungerar inte för mig. Däremot VILL jag att det ska göra det. Jag skulle behöva byta yrke. Till något som sliter mindre. Så idag praoar jag för mig själv och övar. Sitter framför den här datorn vid ett skrivbord i ett litet rum som brusar och knäpper och piper och är olidligt varmt i flera timmar. Ibland tar jag en paus och gör något fysiskt. Bär lite kartonger och så, för att inte bli knäpp. Fyrkantig. Jag blir det annars. Jag känner det. Hur gör ni? Ni som jobbar såhär? 
Blir ni inte tokiga av att aldrig få röra på er?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar