måndag 5 december 2011

Den där blekheten

Dricker kall oboy i högt glas och äter kakor med choklad på i ett försök att frammana lite barnasinne och kanske kanske få tillbaka en bit av min själ. Jag tror jag tappade den på botten av en vinkaraff igår. Det känns som om jag inte vill lämna lägenheten på flera veckor, men i själva verket var jag på jobbet bara fyra timmar efter hemkomst. Det har inte känts så bra idag. Jag kommer få lida för det här imorgon också. 
Jag blir straffad.

Det var söndag men Papas Tapas fyllde 10 och bjöd på kalas. Jag hade ingen koll på mitt glas men jag vet att det aldrig var tomt. Anneli var där med flaskan hela tiden. Det var en otroligt trevlig kväll. Jättebra faktiskt! Jag och mamma körde helkväll tillsammans. Idag vågar jag inte kolla kontoutdrag eller köra lucköppning. Det får vara som det är. Det går väl över någon gång. Det brukar ju det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar