tisdag 13 december 2011

Mostern som stal Julen

Jag har lovat Honom att Tomten ska komma med en jättestor Nattfasa. Draken, ni vet. Jag LOVADE. Problemet är att Tomten inte finns och att jag inte hittar en endaste Nattfasa i hela världen. Inte i butikerna eller på nätet. Inte en skymt av den svarta draken så långt ögat når. Han kommer aldrig mer lita på mig. Han kommer tro att jag är Mostern som stal Julen och Ljög ögonen ur sig. Jag funderar på en alternativ plan och ta diverse svart drake och inbilla honom att det är Nattfasan. Han kommer aldrig gå på det. Han är smartare än så. Häromkvällen ringde han Mormor och frågade om hon inte skulle komma snart och klä på sig Tomten. Han minns fadäsen från förra året, vårt lilla Geni. Det har han fått från mig. 

Jag bakar en Draktårta och hoppas han förlåter mig. Jag räddar allt med mat och vi vet ju att vägen till Mannens hjärta går genom magen. Håll tummarna för det!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar