lördag 24 december 2011

Julafton

Att det sällan blir som man tänkt sig är ett faktum. Jag har legat utslagen det senaste dygnet. Värsta sortens magsjuka. Jag besparar er detaljerna. Julen blev omdirigerad och vi flyttade firandet från mig till mamma när jag inte kunde resa på mig och systersonen lider av samma sjuka. Egentligen spelar det ingen roll. Nu när barnet är sjukt. Det kommer en jul nästa år också. Jag kan ju meddela att det sista jag vill ha är julmat. Speciellt som magsjukan föregicks av just ett julbord. Maten står mig upp i halsen. Bokstavligen. Klapparna är nedpackade i provisorisk säck. Blå platskasse från IKEA. Julgranen får stå kvar hemma. Barnet kommer inte sakna den ändå i sin feberdimma, stackarn. Nästa år blir bättre.

Men God Jul till er! Hoppas det flyter på bättre hos er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar