torsdag 29 december 2011

Var är den där jävla regnbågen de pratar om??

Varje dag är bara Sådär numera. Jag vantrivs. Det finns inte en enda dag som är bra, inga undantag. Så får man inte säga. Man ska vara diplomatisk. Nicka. Vara tillmötesgående. Behaglig. Svensk, mellan-jävla-mjölk. Men det är ju bara ljug. Det finns ju inga roliga dagar längre. Jag kan inte låtsas sådant. När någon frågar hur man mår ska man svara Bra kort och koncist och inte prata länge eller inleda samtal med den som frågade. Han ville egentligen inte veta. Det finns inga nyanser mer. Allting är bara mer eller mindre...grått. Måste hitta lite nya färger.

Jag har så många fina stunder, dock. Bra timmar, fantastiska samtal, roliga kvällar, vackra vänner. 

Det är resten som är tråkigt. Tråkigttråkigttråkigttråkigttråkigt och jag tror jag dör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar