torsdag 15 december 2011

Jag lever, ok?

Jag är isolerad. Med noll lokalsinne vet jag inte riktigt var på kartan jag befinner mig men jag är i alla fall hemma hos min syster. Vad jag också vet är att man måste åka buss för att komma till stan. Så här ensam har jag aldrig känt mig. Det är så långt till civilisationen och jag blir lite ledsen när man inte ser några gatlampor från fönstret. Det är som att bo på en bondgård, nästan. Systersonen är det enda som är bra, men han har nog feber och kallar mig bajs nu igen. Det är den åldern. En gammal bajskorv. Mmmm. Jag är ledsen för att mognadsgraden sjunker, men det är så han kommunicerar. Visar sitt missnöje genom att jämföra mig med åldrad avföring. Jag hade kunnat vara på bryggan ikväll. Istället blir jag förolämpad av en 3,5åring som enisas med att han är fyra. Det kunde varit sämre... Jag kunde ha varit i Flen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar