fredag 16 december 2011

TGIF

Vi gick ut medan det fortfarande var dagsljus. Jag och Nono. Jag tänkte att barnet behövde frisk luft den där stackars kvarten som kallas Dag såhär på vintern. Vi hälsade på morfar en stund, trots att Nono sade att han var dum. Sedan gick vi till centrum. Som det kallas här. Jag ville bära vapen och pepparsprej. Det är ett otäckt ghetto och tack och lov att de flyttar härifrån. Men biblioteket besökte vi. Och läste arton böcker och köpte en ballong som såg ut som en haj som fick otaliga pussar. Idag äter vi chips till middag. Det är ju fredag. Och inte mitt barn. Klart han ska ha chips och cola till middag. Jag ställde en skål med gurka bredvid. Det är ju som vatten. Nyttigt.

Jag vinner priser här. Samtliga vuxenpriser.

Men jag tog oss hem. Efter att jag gick vilse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar