fredag 22 oktober 2010

Sträck på dig!

Det känns som om jag prioriterar rätt allt oftare nuförtiden. Jag mår så jävla bra av det. Blir lite nöjd med mig själv varje gång jag avslutar en dag och kan tänka att det har varit en bra sådan. Helt ärligt är jag jävligt stolt över att jag fattar vad jag själv mår bra av, vad som funkar och vad som inte gör det och hur man undviker att ramla ner i de där djupa groparna jag så väl känner till. Klart som fan att jag också snubblar emellanåt, men det är inga katastrofer. Det blir inte värre än man låter det bli.´

 Det är skönt att släppa taget om sådant man ändå inte kan kontrollera. Det ger en mer energi att ta tag i sådant som faktiskt spelar någon roll. Som Du själv. Som Dina vänner. Som Din familj. Som Ditt jobb. Men främst Du själv. Du är viktigast. Om inte Du mår bra kan Du inte hålla upp någon annan som behöver hjälp att stå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar