onsdag 20 oktober 2010

Modemiss

Jag gick på stan med en vännina en gång. Typ fönstershoppade. Annars är jag rätt dålig på det där med shopping, vilket jag påpekade för väninnan. Att jag har noll koll och aldrig fattar vad som är inne och inte bryr mig heller. Jag vet inte om det var för att vara snäll, men hon replikerade att halsduken jag hade på mig minsann var modern. Jag fattade inte grejen. Jag köpte den rutiga trasan för att det var kallt och den var billig. Så funkar jag. Inte riktigt alla kromosomer på plats, tydligen, för är man tjej ska man gilla och veta sådant där. Jag gör inte det. Jag vet andra viktiga saker, som typ hur många nyanser av svart det finns och vilken musik som är bäst att laga mat till och en massa annan knappologi. Jag vet onödiga saker. Det tycker jag är bra. Det gör livet lite, lite roligare.

Vad jag däremot nyss kom på är att jag är jävligt snygg med håret invirat i en stor handduk på huvudet. Så mitt lilla mission nu är att övertala någon av alla de där modebrudarna att göra det hippt med frottéturban. För fan vad inne jag skulle vara då!

Om jag hade en kamera skulle jag fota och visa er. Men det har jag inte.
Note to myself; köp ny kamera. Sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar