söndag 24 oktober 2010

Skor? Inte så jävla roligt va?

Helt ärligt, att köpa skor med min lillasyster har alltid varit en mardröm, från det att hon var liten. Det har varit ett litet helvete varje gång man kliver in på affären och oftast kommer man inte ut på ett par timmar heller för ingenting är bra, allt är fult och inget passar. Alltid. Nuförtiden är hon tack och lov gammal nog att handla själv så man slipper ju eländet, men ibland, som igår, får man tillbakablickar från förr i tiden när vi var barn. Jag, mamma och lillsyss klev in på affären. På två sekunder var jag och syss framme vid samma hylla, vid samma sko. Hur jävla stor är den chansen?? Lillsyss använde sig av Pax-regeln, påpekade att hon sett dom före mig och att vi absolut inte kunde gå runt i samma skor, även om vi faktiskt sällan är ute tillsammans. Men Pax gäller, så hon fick skorna, jag fick leta vidare. I en timma. Som hon brukade göra. Rollerna är omvända och jag är så jävla lurad.

Pax pax!! Det gills! Och så var vi två små lintottiga systrar på 5 och 10 igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar