lördag 23 oktober 2010

Im A Kock, Baby.

Fyfasen vad jag har saknat att laga mat. Lagar ju inte ens mat hemma längre. Bor man hos mamma står maten på bordet när man kommer hem. Inte för att jag klagar, mammas mat är alltid bäst, men jag saknar att göra det själv. Att hacka, skära, blanda, smaksätta, steka och koka. Jag gillar det. Uppenbarligen, eftersom jag gjort det till mitt yrke. Kan fan knappt vänta till nya köket på nya jobbet är klart och man får stå där varje dag igen. Var där igår och såg det halvfärdigt och helt ärligt är det fan nästintill orgasmiskt med nya vitvaror, inplastade, rostfria bänkar och frigolitskyddade induktionsspisar. Man går runt som ett litet fån med ett dumt flin på läpparna och klappar lite fint på allt, känner på kallt stål och drar lite i lådor. Det är vad jag går igång på. Alla har vi våra böjelser...

Idag lagar jag mat själv. Älskar mina knivar med. Går igång på dom också. :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar