onsdag 20 oktober 2010

Vi i gruvan

Först fick jag hem ett bokpaket som jag hade skickat efter. Sedan gick jag och hyrde två filmer. (Ja, jag HYR. Jag vet fan inte hur man stremar och laddar ner, ok?) När jag kom hem trodde jag i mitt stilla sinne att jag skulle plöja både kokböcker och filmer, men så blir icke fallet. Dygnet har för få timmar och jag blir sittandes framför datorn en stund med mera brådskande aktiviteter. Typ jobb. Ni vet...sådant som man måste göra först. Att prioritera rätt är svinjobbigt. Men böckerna lär ligga kvar och vänta...det gör inte jobbet. Schysst med deadline som orsakar nästan lika mycket glädje och adrenalin som spontana hjärtinfarkter. Tro mig, vi är alla nöjda ändå. Som sju små jävligt glada dvärgar som visslande går till gruvan. Fast vi är tolv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar