måndag 12 september 2011

Höst ut Höst Inne...

Det var mörkt när jag vaknade och det var kallare än vad årstiden kan prestera. Håret var en blöt klump ihopsnurrad i handduken som lämnade märken på min kind. Inga lampor var tända, för det var fortfarande dag när jag somnade. Utan strumpor och med en kall handduk över mig. Nu blir jag inte trött igen.

Jag tittar på fina bilder som människor har förevigat i bläck på sina kroppar och jag vill ha dem alla. Jag kan inte bestämma mig för vilken av dem som ska få stanna och så blir det ingen. Men de jag har behöver vänner många vänner men jag kan inte välja så då blir det noll. Istället.

Och kvällens middag; riskakor. Som alla andra kvällar. Jag har ingen mat hemma. Jävla studentlya. 

Det var mörkt när jag vaknade imorse också. När jag åkte till jobbet med varmt regn över mig.
Hej Höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar