lördag 24 september 2011

Vacker

Det blev en kväll med middag hos mamma och pussfest med Nono. Världens goaste unge som ger så mycket kärlek. När han vill det alltså. Säger han nej så är det nej. Han är orubblig och envis och tjurig. Om han har bestämt sig för det. Man märker att han delar blod med oss. Han är så lik båda mina systrar när de var små. Han påminner så mycket om oss. Och så bestämmer han sig för att hans moster är lejonet Simba. Som måste krypa på alla fyra och ryta. Så då gör jag det. För han får som han vill. När det är rimligt. Och så får jag tio pussar på rad. Goa barnpussar med hans kladdiga händer tryckta mot mina kinder. Så tittar han på mig efter den tionde pussen. Frågar om han får låna min mobil. Och det får han då. Såklart. Jag kan inte säga nej då. Jag säger nej till cocacola på kvällen. Men inte till att leka kast med liten boll med min mobil efter gopussarna. 

Jag är svag för den där killen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar