fredag 30 september 2011

TGIF

Jag kunde inte bry mig mindre om att det är fredag. Att det är helg är fullkomligt gudomligt för det betyder två dagars ledigt och jag får stanna i min säng hur länge jag vill. Men att det är fredag och att resten av den här stackars industristaden kommer sitta i svettlukt och alldeles för hög musik. stå i svinlånga köer, betala sjukt mycket pengar för att gå in i en ful lokal och betala lika sjukt mycket pengar för att dricka smuggelsprit med redbull gör mig ingenting. Alls. Jag försöker inte låtsas att jag inte tycker det är trevligt att gå ut och umgås med mina vänner och dricka vin. Men jag är ingen klubbmänniska. Jag vill inte dansa. Jag vill inte trängas. Jag vill fan inte stå och vänta på en drink i en halvtimma. Jag vill sitta på en mysig pub och dricka iskall öl med lagom volym på musiken i bakgrunden, eller runt ett schysst restaurangbord med bra mat och goda viner. Sådant gillar jag. Inte att överanstränga min klädsel och mitt smink och gå ut för att få ligga. 

Jag kan i alla fall varken kläder eller smink. Som ni vet vid det här laget. 

Ikväll är det jag, min överdrivet sköna soffa, Mat&Vin-tidningen, tvn i bakgrunden och fin musik.


2 kommentarer:

  1. Jag ser mitt namn i en rubrik, men hittar fan inget inlägg!

    SvaraRadera
  2. Jag tog bort det. :) Var inget viktigt. :)

    SvaraRadera