lördag 10 september 2011

Ja, jag är rökare. Visst?

Tanken är att jag ska röka några cigg idag. Det gör jag sällan längre. Jag vet inte varför, jag har alltid sagt att jag inte vill sluta röka, jag tycker om det. Så det handlar inte om att jag är duktig som valt att nästan inte röka alls. Det bara blev så. Jag är inte sugen. Ibland vill mitt huvud röka så mycket att jag blir knäpp. Känslan av att röka. Och så tänker jag efter och blir illamående. En annan del av kroppen har inte alls lika mycket lust som huvudet. Det är så konstigt.

Vad som är säkert är att efter ett glas vin eller första kalla ölen är ciggen välkommen.

Men som det är nu, skulle jag inte ha en sekunds problem med att slänga varenda cigg i ån och lägga av.

Men än så länge är det huvudet som bestämmer och huvudet har tydligen ingen självbevarelsedrift så jag fortsätter ett tag till. Som sällan-rökare.

Huvudet har inte heller fattat att jag inte röker så mycket som jag brukade men jag köper cigaretter som jag gjorde förr och därför ligger paketen på hög. Sjukt.

1 kommentar:

  1. Och jag då, som röker nån gång i veckan, rökte tre cigg på jobbet igår. Hjälp...

    SvaraRadera