måndag 17 oktober 2011

Allting är relativt....

Jag stod i kassan på Hemköp. Tjejerna bakom mig var väl en sådär femton år kanske.

Tjej 1: Hur mycket var det jag var skyldig dig? 19 kronor?
Tjej 2: Njaa....16 eller 17, tror jag.
1; Nää, var det?? Va?
2: Mmm...jag tror det.
1; Okej....men hur mycket kostar den där då? säger hon och pekar på kompisens läsk
2; 18 eller 19 tror jag.
1: Okej...men då är det okej. Då betalar jag den. Så säger vi att du inte är skyldig mig nåt sen. (2 kr) Om jag inte blir sugen på en halstablett i skolan alltså.
2: Mmm...okej. Tur att du var skyldig mig. Annars hade jag inte haft råd med drickan.

Unga damerna. Fem minuters diskussion om en skuld på 16 kronor.

Jag. En sådär tio år äldre än de unga damerna. Sitter på en sisådär 200.000 i skulder och har definitivt inte råd med läsk. WoopWoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar