söndag 30 oktober 2011

Im just sayin...

Ibland läser jag en blogg som Tuva Minna Linn skriver. Att den handlar mycket om Vintage, som inte alls är mitt område, gör ingenting alls. Hon skriver vackra ord och jag läser för den känslans skull. Ibland tar hon upp saker som är viktiga. Häromdagen skrev hon om det där med p-piller... hur skadligt det kan vara. Det är viktigt att prata om. Så att tjejer vet. Så att de vet vad de gör innan de stoppar i sig hormoner och substanser de inte vet effekten av. Jag visste inte. Jag förstod inte hur stor risken för blodproppar var. Det är vanligare än man tror och upplysningen borde vara klarare. Tjejerna har rätt att veta vad insatsen är innan receptet skrivs ut. Så att man får ett val.

Det händer inte alla. Såklart inte. Men det hände mig. Jag tycker självklart som alla andra att det är bra att skydda sig. Men när det slutar vara ett skydd och istället går till angrepp är det inte värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar