lördag 1 oktober 2011

Eskilstuna imploderar

Jag läser om skottlossningen på Vasavägen och reagerar knappt. Jag funderar på om jag vet var min familj och mina vänner befinner sig, om min syster är hemma från jobbet eller om jag känner någon i närheten och så avfärdar jag det. Inte för att jag är likgiltig inför galenskapen utan för att jag inte är förvånad. Att man blivit så avtrubbad är skrämmande. Att man inte tycker det är konstigt när det skjuts, våldtas eller misshandlas i den här staden är fruktansvärt. Jag anser fortfarande att det bor alldeles för många idioter i Eskilstuna men vi vet om det. Och tyvärr, jag blir inte förvånad längre. Jag blir lika förskräckt varje gång, tycker det är fruktansvärt och vill låsa in mig själv och mina närmaste i ett skyddsrum och aldrig komma ut men blir inte överraskad. Att vi verkar som utslussningsort för interner från Hällbyanstalten är självklart ingenting som förbättrar stans brottsstatistik men även utan det...idioter. Dårar. Flytta härifrån för fan. Ni är alldeles för jävla många och jag vill kunna gå en dag utan att undra om mina nära kommer hem hela från biobesöket. 

Jag skyller på skolorna. Och föräldrarna. Öppna ögonen och fånga upp drägget innan de växer upp och utvecklas till våldtäktsmän och mördare.

Det är så otroligt tröttsamt att "alla" vet vad som pågår. Hur Eskilstuna drivs, var knarket finns, vem som har makten var. Alla vet det. Jag är tveksam till om det finns en enda laglig verksamhet här och det är fan chockerande. För om "alla" på gatan vet det, borde inte styre och polis veta om det också?

Eskilstuna håller på att trasas sönder inifrån. Det är det ingen som verkar vilja göra så mycket åt. Att gamla Statt byggs upp och visar upp en snygg fasad verkar viktigare. Och Guif behöver visst en ny sportarena att kasta boll på. Vad ska vi med turism, vackert utseende och ett bra handbollslag till om ingen jävel vågar komma hit och hälsa på? Det är åt helvete. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar