onsdag 19 oktober 2011

Change, please!

Jag brukar titta runt på gamla vänner...kollegor och se vad som blev av dem. Efter att vi gick åt olika håll. De flesta gick långt. Eller jobbar förbannat hårt på att göra det. De har ambitioner att bygga karriär. Jag har aldrig haft det. Ambitionen att gå långt, alltså. Jag vill göra något jag trivs med. Som gör att jag vill vakna på morgonen. Som jag kan försörja mig på och som inte gör att jag sakta men säkert förvandlas till en bitter människa med noll framtidshopp. Det finns människor som inte förstår det. Som inte kan ta att man inte vill bli stjärna, framgångsrik, förmögen. Det handlar inte om ork eller driv. Det handlar om att Prioritera. Jag vill inte leva för att jobba helt enkelt. Jag började så. Jag vill inte sluta så.

Jag hade en plan. Som involverade när jag blir äldre ska jag... Och nu sitter jag där. Ganska okej med att det är nu. Redan. Att planen jag hade är nu. Jag vet inte än. Jag säger till när jag gör det.

Men förändring är bra. Och jag behöver det. Jag går under annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar