fredag 28 oktober 2011

Tvättfredag

Jag har minsann inte tid att springa ute på helgerna. Jag måste ju tvätta och så också. Så idag är det Tvättfredag. Medan alla andra från jobbet går ut och festar. Jag förstår inte hur jag skulle orka med det, jobba imorgon och överleva resten av veckan. På det här viset slipper jag fundera. Jag, mina smutskläder och tvn stannar hemma. Och orkar förmodligen tänka utan att bryta ihop imorgon. Inte alls som idag.

Ni vet de där planerna jag pratat så kryptiskt om och lekt hemlig...det var ett jobb jag sökt och fick. Men tackade nej till idag. Så nu är det inte hemligt längre. Inte heller är det en ny plan. Jag rullar på i samma hamsterhjul som vanligt. Men ändå. Det var en bra plan. Men jag fick tänka om lite. Men jag fick det i alla fall. Och det är roligt för nu vet jag att jag kan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar