måndag 24 oktober 2011

HCHF

Jag drömde om Ben & Jerrys cookie-dough...eller den med brownies, jag drömde om ett stort mål på McDonalds, kebab och chips. Jag såg framför mig allt lösgodis, alla chokladkakor, allt vitt bröd jag skulle äta. Det där med ketos skiter jag lite i. Att Katrin Zytom-i-besatt säger att man aldrig aldrig får fuska skiter jag också i. Efter alla dessa månader som jag tvingat mig själv att äta ägg fast jag hatar det var detta min okej-helg. Det är ju bara att låta bli igen på måndagen. Det blev pringles. Och några godisbitar. Och en halv fralla. Att jag blev lurad på Hamburgare och Kebab känns lite snopet. En sådan här helg kommer ju inte igen hur som helst.

Men jag mår illa. Som om jag inte saknat någonting. Hela kroppen är i uppror och jag minns varför det är värt att sluta äta pasta carbonara och ostmackor.

Nu återgår vi till vardag igen. Hejhej kolhydraterna! Ses nästa gång jag glömt hur det känns att må illa.

Uteservering i Skottland, 2009. 
Man skryter juh inte direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar