tisdag 18 januari 2011

Leta hitta hem

Jag orkar aldrig ta tag i det här rummet jag bor i. Jag låter kläderna ligga ihopvikta på en kartong istället för att hänga in dem i garderoben. Jag bäddar sällan sängen med överkastet. Det ligger en massa viktiga och oviktiga lappar på byrån bredvid mig som jag inte bryr mig om att sortera och slänga. Det finns liksom ingen entusiasm i att ta hand om sin omgivning när det inte är ens hem. Alltså, jag bor ju här, men det är inte mitt rum och inte mina saker. Jag längtar efter en lägenhet att lägga mina mattor i, fönsterbrädor att ställa blommor på, en soffa att somna i med tvn på, en dusch som jag kan använda mitt i natten om jag vill och en tvättkorg med mina smutsiga kläder i. Jag vill kunna köpa den där fina orkidén på ica och ta hem den till mig. Det är ju inte direkt så att jag far illa av att bo hos min mamma. Det är snarare världens bästa markservice här. Men jag gillar att vara vaken mitt i natten. Och är dålig på att smyga in när jag kommer hem efter krogen. Bara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar