måndag 17 januari 2011

Lite som hon den där Julia Roberts

Blå jeans. Och klänning. Känner man mig vet man att det inte hör till vanligheterna att hitta det i mina shoppingkassar. Men båda finns med idag. Jag vet inte om det är vuxenpoäng eller om jag har fått ett nervsammanbrott. Jag gissar på det senare. Klänning har jag inte haft sedan jag var nio tror jag. Och då var det en persikofärgad Laura Ashley med rosor strödd över hela baletten. Helt galet flickigt. Nu såhär i efterhand när man är hemkommen med antal shoppingkassar i stil med Pretty Woman vill jag bara lägga mig ner och dö lite. Allvarliga svettningar och grym ångest kanske hör till, vad vet jag. Fake it til you make it är valspråket jag håller mig till. Jag låtsas att jag är bekväm i klänning. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det läskiga underplagget jag köpte håller vad det lovar och håller in, trycker upp, trollar bort och förvandlar. Just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar