onsdag 15 februari 2012

In bed

Det finns inte så mycket att göra i en tvårummare en vardagskväll. Väldigt sällan finns det något att städa. Ibland finns det tvätt, men inte ofta. Nästan varje dag finns det lite disk. Men det är allt. När jag har slut på saker att göra...när jag har duschat, packat väskan för nästkommande dag, letat reda på jobbkläder, lagat mat och legat på soffan en stund...då går jag och lägger mig. Utan att titta på klockan. Oftast är den åtta. Som nu. Jag känner mig jättegammal, men jag inser att det inte kommer vara läggdags såhär tidigt när det blir sol ute dygnet runt. Jag kommer ju inte somna snart heller. Kanske om några timmar. gentligen byter jag bara liggplats. Finns tv i båda rummen. Men det lilla plusset att min säng är sjukt skön och jag aldrig vill lämna den. Just så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar