tisdag 28 februari 2012

När det är en bra dag

Jag gör tvärtom idag. Träffade min mamma och syster efter jobbet för att jag inte vill gå hem när det känns som vår. Vi åt glass. För att det känns obligatoriskt när det är sol. Jag köpte tulpaner åt mig själv och ställde i en vas på bordet och genast känner jag mig lite mer nöjd med livet än tidigare.  Jag facebookade om mina katastrofala köttbullar igår. Idag är de förvandlade till köttfärsgratäng med ost och zuccini. Gårdagens fadäs är kvällens middag. Allting löser sig. Kan det vara så? Att det här året blir ett sådant år? Jag har sådana vibbar.

Så maten står färdig på bänken, redo för ugnen. Jag är nydsuchad och luktar som en blomma. Är även ombytt till träningskläder. Väldoften skall bytas ut mot svett med Sandra. Som blir kompenserad för att hon svalt igår med ny middag ikväll. Känns kanske lite overkill att jag måste duscha om ett par timmar igen men vem bryr sig. Jag mår bra idag. Med hopp om livet hörrni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar