fredag 10 februari 2012

Jag kör inte med Mysfredag.

Jag är ledig hela helgen. Och uppskattar det massor. Jag älskar att vakna tidigt, men ligga kvar i sängen för att jag kan. Jag älskar att gå upp på morgonen, sätta på kaffet, äta frukost, lägga mig på soffan och sova lite till, ligga i mitt badkar hur länge jag vill och inte komma utanför dörren förrän efter lunch. Det är fantastiskt. Jag har däremot inga helgplaner. Jag har sällan det numera. Det är härligt att bara vara.

Imorgon däremot tänker jag mig vinterpromenad ner till centrum, sen lunch på stan, några timmar på gymmet och en kaffe på Åbryggan innan jag går hem för film i soffan. Detta tänkte jag mig, med eller utan Sandra. Även om jag givetvis hoppas att hon följer med. Men hon kommer inte hem förrän inatt och tror att hon kommer undan med att sova hela dagen imorgon då. Så är det inte. Hon tror fel. Hon får till lunch på sig, sedan ska hon upp och ut!

Så ser det ut. Nu ska jag nysandes spendera resten av min kväll framför Criminal Minds. Min fredag, hörrni.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar