söndag 26 februari 2012

Jag som överlevde dagen

Jag hade så himla trevligt igår. HIMLA! Det var en oväntad mix med vänner man sällan träffar. Helkväll med mat och MELLO (som jag inte valde, men ställde upp på för den goda sakens skull) och bubbel och dans. Ja, herregud jag dansade. Då vet man att jag borde avstått borde ett och två glas. Men det var en så bra kväll fastän jag bara minns början av den. Att varken jag eller Sandra kommer ihåg hur vi kom hem är läskigt och ännu en påminnelse av varför jag inte dricker sådär längre. Pinsamma tonårstjejer.

Idag blev det pizza. Och jag inser att det blir sjudagarsvecka på gymmet den här veckan. För skoj skull köpte jag Sprite Zero nyss. Eftersom jag tror det gottgör kalorierna jag redan stoppat i mig. Matematik när den är som bäst. Jag blir så stolt.

...och min mobil ska vi inte prata om. Jag förstår inte hur den kan skicka så underliga sms av sig själv bara för att det råkar vara natt. Jättekonstigt. Men ångesten beror på summan pengar jag gjorde av med. Inte vad jag sade eller gjorde. Jag står fan för vad jag sade. Eller vad jag skrev. Jag är tydligen bara lite modigare när jag dricker. Flytande mod. Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar