fredag 26 november 2010

Fredagshets

Jag gillar att det inte känns som att det är fredag. Att det inte spelar någon roll, menar jag. Ni vet när man måste hitta på något bara för att, när man måste gå ut, köpa vin, hyra film, poppa popcorn, krypa upp i soffan, fredagsmysa, fredagsspy, fredagshetsas bara för att. Jag gillar att sådant inte är viktigt längre. Att man kan välja vad man vill göra och att man kan göra det på vilken jävla dag som helst. Spontana kvällar är bättre än påtvingade fredagar. Ikväll lägger jag mig tidigt. Säkert om en timma. Det är CSI på tv. Som alla andra dagar och det sätter jag på när jag kryper ner i sängen. Då känns det ännu mer som vardag och det är skönt. Jag är inte speciellt sugen på utgång. Eller vin. Det drack jag igår. Och det räcker tack så mycket. Idag nöjer vi oss med att ta hand om de snygga men ack så trasiga resterna av mig själv. Men det är också okej. För igår var en torsdagkväll som inte var påtvingad och det var trevligt och vännerna var där och fredagsmyset körde jag min egen variant på efteråt. Jag är nöjd så. Jävligt nöjd.

Om jag hade en bild skulle jag visa er hur fin jag är i handduksturban.

Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar