lördag 27 november 2010

Ica-skadad.

På väg hem från jobbet gick jag in på affären. När jag vandrade runt bland gångarna med min fula plastkorg på armen knåpade jag ihop ett litet bogginlägg i huvudet. När jag kom hem läste jag Sandras blogg och jag skrattade lite åt mig själv, åt oss. Att jag tänkte EXAKT samma sak som hon. Just idag. Hur stor är chansen? Hur sorgliga är vi?

Hon skrev om den skämmiga varukorgen...och om att väga upp med att köpa saffran för att det är pinsamt med toapapper. Jag gjorde likadant. Inte för att jag köpte toapapper eller tycker att det är pinsamt. Däremot har jag ett uppenbart kromosomfel som gör att jag tycker att det är skämmigt att köpa få varor. För lite pengar. Jag måste köpa mer. Egentligen gick jag dit för att köpa bananer. Bara bananer. För att jag var sugen på det. Jag kom ut med bananer, apelsinjuice, nyponsoppa, morotsjuice och aftonbladet med tillhörande kokbok. Det var en fin korg. En korg man kan visa upp. En korg med nyttigt innehåll och vuxenpoäng i form av kvällstidning och bilaga. Alldeles sant är att jag blev sugen som fan på chips så fort jag kom hem. Men Ica-skadad som jag är smuttar jag glatt på ett glas morotsjuice istället. Man får väl skylla sig själv.

Å andra sidan är jag glad att jag inte har större problem än så. Jag kan leva med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar