söndag 7 november 2010

Rubrikstöld

Vi är äldre nu. Det var ett av skälen. Det står på Sandras blogg och jag gillar orden. Jag gillar att det fan inte betyder något egentligen men att det innehåller allt. Jag läser alltid rubriken två gånger när jag klickar mig in där och så funderar jag lite över det. Vi ÄR äldre nu. Det var ett av skälen. Ett av skälen till att vi vet bättre. Att vi bryr oss mindre om yta och mer om hjärta och hjärna. Att vi är tryggare i oss själva och att en vild utekväll med lätthet kan bytas ut mot ett glas rödvin i soffhörnet. Utan problem. Med åldern kom visheten och tryggheten och lugnet och insikten. Hos vissa av oss. Hos andra är den fortfarande som bortblåst men det är inget jag låtsas om. Jag nöjer mig med att jag själv är äldre.

Jag blir gärna både 30 och 40 och 50 utan att noja. Till dess myser jag lite åt tanken på att jag blev nekad cigg på Hemköp igår. För att jag inte hade leg. Schysst kassörska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar