måndag 29 november 2010

Och jag tänkte nog inte alls

...och jag tänkte att det var väl inte alls så vi hade tänkt oss att det skulle bli eller tänkte vi alls? Famlade vi i mörkret eller var vi nöjda med att stå där, i varsitt hörn av garderoben och stå så nära att vi kände varandras andedräkt? Hade vi gått vilse eller var det så det skulle vara, att vi skulle gå där, nära nära utan att hitta ut hitta hem hitta rätt? Var det något som brändes eller var det så det skulle vara när dina fingertoppar mötte mina och var det tårar som glittrade i din ena ögonvrå när du såg på mig eller var det bara en skymt av lycka? Var det en skugga som drog över ditt ansikte eller kan man kalla det leende? Och jag tänkte att jag visste inte. Var det så vi hade tänkt oss, eller hade vi tänkt alls? Och jag tänkte att det kanske var så det skulle vara...alldeles alldeles fel men för oss blev det rätt och då spelade det ingen roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar