söndag 7 november 2010

Man kan för fan välja själv!

Om jag inte vore så uppe i mitt kanske jag skulle ha tid med ditt. Men det har jag inte. Tid alltså. Inte för sådant som inte spelar någon roll, inte för dig, ditt, du. Det får vara nu. Jag prioriterar, gör om och gör rätt och i det nya finns det ingen plats för skitsnack. Jag väljer att vara glad, för det kan man. Jag väljer att vara lycklig, för det får man. Jag väljer att jag är nöjd, utan att för den sakens skull nöja mig, det är inte samma sak. Men jag är så jävla nöjd. Med idag. Och igår. Och imorgon. För jag har bestämt det så. Man får väl förihelvete ta tag i sitt eget liv om man ska komma dit man vill. Man måste ju lära sig vad det är som är viktigt och vad som inte är det och radera allt det triviala som en tråkig excelfil och föra över det till den virtuella papperskorgen. Ctrl, alt och delete. Borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar