måndag 18 april 2011

Att köpa sig lycka

Jag försöker muta killarna att låta mig spela poker med dem. Jag lovar att laga mat, their choice, om jag bara får vara med och leka. Det kanske fungerar. Vägen till en mans hjärta... Jag försökte dra ihop ett eget spelgäng. Ett med tjejer. Till jag inser att de närvarande inte vet hur man gör. Om jag inte hade gillat att promenera runt i urringade tröjor och ibland klackar hade jag velat vara kille. De har så jävla mycket roligare lekar än vi har. Öl och kort. Det passar mig lite lite bättre än vin och schlager. Jag kan inte. Jag kommer förmodligen få höra att jag generaliserar nu. Jag vet att jag gör det. Det är för att jag poängtera. Jag vet att tjejer kan mer än läppstift och skor. Men jag försöker bara få fram min poäng. Det är roligare att spela bort sina surt förvärvade än att köpa smink för dem. Sådan är jag. Nu väntar jag på menykrav från killarna. Alternativt ett gäng tjejer som kan hold'em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar