onsdag 2 februari 2011

Som i sommarplågan ni vet

Jag fattade aldrig varför läsarantalet ökade när jag bytte till blogspot. Däremot fattar jag varför det helt plötsligt sjunker. Det här med mobilbloggning tar ju helt död på allt som någonsin var eventuellt lite intressant. Ett foto på min frukost. En kommentar om att den var god. Punkt. Så. Jävla. Tråkigt. Jag förstår er. Förlåt. Jag fattar att det är roligare när man uttrycker en åsikt, förmedlar en känsla, berättar en historia, en anekdot från senaste festen eller gnäller lite frikostigt över valfritt ämne. Nu får vi fan ta och skärpa till oss. Vi gräver ju ner oss själva. Tekniken spottar på våra verbala förmågor och skrattar åt våra taffliga försök att utnyttja den. Vi klarar fan inte ut det. Mitt februarilöfte är att skära ner på skitsnacket för ingen vill veta var du köpt din tröja. Nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar